Presentació Imprimeix Correu electrònic

L'any 1996, amb motiu de la celebració del 50è. aniversari de la consagració de l'Església Parroquial de Sant Llorenç, una colla d'amics vàrem proposar-nos recuperar el funcionament manual de les nostres campanes i el que tot això comporta: des del manteniment fins a la recuperació dels tocs i de les tradicions lligades amb el món de les campanes.

Fou per aquest motiu que el 28 d'abril de 1996 vam anar a Os de Balaguer (La Noguera) on se celebra, cada any, la Trobada de Campaners de Catalunya. Allí vàrem posar-nos en contacte amb el president de la Confraria de Campaners de Catalunya, que ens va explicar la manera de posar-les a punt; aquesta tasca consistí a: engreixar els eixos, estrènyer els tirants que aguanten la campana en el jou, lligar el batall i posar passadors per evitar el brandar de les campanes quan no s'utilitzen.

Un cop posades a punt, només mancava aprendre alguns tocs, i per això demanàrem ajuda a l'antic campaner de Sant Joan Despí, el Sr. Miquel Babot i Xaus.

I així fou com el 26 de maig de 1996, després de molts anys de funcionar mecànicament, van tornar a repicar de manera manual les campanes de l'Església Parroquial de Sant Llorenç de Sant Feliu de Llobregat. També, després de molts anys, la campana de Sant Pere (la gran) va ser plantada i va voltar 50 vegades per commemorar l'efemèride.

Fins ara hem fet repicar les campanes per les festes més importants, i esperem que així continuï durant molts anys, amb la satisfacció de tothom.