Carmelites
Carmelites de Sant Josep Imprimeix Correu electrònic

PRESÈNCIA A SANT FELIU DE LLOBREGAT

Les primeres Germanes Carmelites de San José, van arribar A Sant Feliu de Llobregat el 11 de setembre de 1918.

Com van arribar fins a aquí?

El Sr. Bertrand, que posseïa fabriques, es va posar en contacte amb Mare Rosa, la nostra fundadora, perquè destinés algunes Germanes per a la cura dels treballadors malalts i atendre als fills. També treballaven moltes dones en aquesta fabrica.

El primer habitatge de les Germanes va anar en el carrer Sant Antoni núm. 23-25, en l'actualitat està reformada. Allà les Germanes atenien als nens com una petita guarderia. La proximitat d'aquesta amb el lloc de treball, facilitava el qual moltes mares poguessin anar a donar el pit als seus fills quan aquests eren petits. Així les hi veia passar d'un lloc a un altre, els seus fills estaven atesos i elles podien treballar.

Més tard, l'any 1951, passen a "Can Marquet", atès que el lloc anterior es va quedar petit. Com la gent del poble veia com atenien als nens, duien als seus fills, pel que es van haver de traslladar. Aquí va començar la guarderia de debò tenint en compte el missatge de la nostra fundadora "Per a formar als nens no es necessita molta ciència, sinó conrear un cor maternal ple d'amor i comprensió".

També les nostres Germanes es van dedicar a l'atenció de malalts a domicili, i van ser conegudes com "Les vetlladoras", i encara se'ns coneix per aquest nom, sobretot per la gent major. Aquest mateix edifici de "Ca Marquet", es destina també, en la part superior, a cura d'ancians, però se'ns va prohibir la convivència de majors i nens. Davant aquesta dificultat, la Congregació va adquirir l'edifici i el terreny adossat al mateix i es va projectar la construcció d'una Residència per a majors, portant-se a terme en dita terrena.

La residència del Carme

L'actual "Residència del Carmen", va ser inaugurada el 22 de novembre de 1975, destinada a cura d'ancians. Estava prevista la mateixa per al 20 de novembre, però va haver de suspendre's per la mort del General Franco.

Les Germanes van passar al nou edifici, dos d'elles Hna. Mercedes i Hna.Luisa, continuen en l'actualitat. Unes altres van ser destinades a altres comunitats.

Les Germanes guarden bons records de la guarderia, i molts dels nens de llavors ja majors estan molt agraïts a elles. Un d'aquests "Pascual", després de molts anys de separació, va entrar en contacte amb nosaltres, concretament amb Hna. Luisa, a la qual comunico que ell va estar en la guarderia i que s'acordava d'uneixi Hna. Mariana que li va cuidar, li va preguntar si la coneixia i on estava. Es van poder veure després de molts anys i va ser molt emotiu la trobada que van tenir. Quan vam celebrar el centenari de la Congregació en el festival que organitzem, va dedicar un poema a aquesta Germana i a totes nosaltres. Ara és col·laborador de la nostra Residència. Com aquest haurà més casos, és que els bons records i gratitud perduren..

El noviciat

Davant l'augment de joves cap a la vida religiosa, es va projectar la construcció d'una edifici annex a la Residència destinat a tal fi. L'actual Noviciat, situat en el carrer Josep Maria de Molina, 44, es va inaugurar el 19 de març de 1983, sota la protecció de Sant Josep.

SERVEIS QUE S'OFERIXEN EN L'ACTUALITAT

La nostra Residència està destinada a cura de persones de tercera edat, del poble i proximitats.

Intentem crear un ambient familiar ric en calor humana.

Oferim assistència a tots els nivells:

* Humà: comprenent, escoltant.
           *
Físic: atenent les seves necessitats.
           * Espiritual: oferint ajuda, moments d'unió amb Déu a través de l'Eucaristia.

Donem vida al lema que ens va deixar M. Rosa: "els ancians necessiten més que ningú del nostre afecte".

Actualment hi ha 95-96 ancians, els quals disposen dels serveis de: metge, rehabilitació, podologia, perruquería, animació soci-cultural i religiós.

Fora del servei assistencial, vam col·laborar en:
            * Catequesis, en la Parròquia de Sant Llorenç, i en la Parròquia de S. Joan Baptista
            * Participant en activitats promogudes per la Parròquia.
            * Col·laboració amb Càrites Parroquial, donació de roba.
            *
Oferiment de la capella per a activitats parroquials: Eucaristia, dies laborables i diumenges al matí.
            * Moviment de Vida Creixent.

El nostre Noviciat, que hem de dir que és l'únic en Sant Feliu, obert per a qualsevol jove amb inquietud religiosa, està destinat a la formació i acompanyament de la jove amb inquietud cap a la vida religiosa.

Pastorets a la residència del Carme Imprimeix Correu electrònic

Pastorets a la residència del Carme

Des de fa més de 25 anys la cia. del Carme ens ofereix la representació dels Pastorets o l'adveniment de l'Infant Jesús, el text del qual extret principalment de l'obra d'en Josep Maria Folch i Torres a la residència del Carme. Enguany la companyia del Carme ha entrat a formar part de la coordinadora de Pastorets de Catalunya amb el número 40.

La funció es va poder veure el dia 13 de desembre i es repetirà el proper dia 3 de gener a les 17h